Ukrajina zastavila vysílání ruských televizních stanic

0
376
Print Friendly, PDF & Email

Více než 443 ruských rozhlasových stanic z celkového počtu 703, dostalo od Ukrajinského soudu, stop vysílání. Mezi pozastavené stanice patří třeba kanál RTR, Rossija, nebo NTV-Wolrd. Ruská federace, konkrétně ministerstvo zahraničí tuto akci považuje za porušení demokratických práv, svobody slova a mezinárodních závazku ze strany Ukrajiny, s tímto prohlášením přišel komisař pro lidská práva, jež pracuje v RIA – Konstantin Dolgov.

Rozhlasová stanice NTV-World - logo
Rozhlasová stanice NTV-World – logo
Zdroj: www.marticonet.sk

Také dodává, že současná vláda v Kyjevě se dostala k moci pučistickým způsobem, ale i přesto slíbila, že bude ctít základní lidská práva, svobodu a demokratické principy.

Celou tuto mediální aféru, Ukrajinská rada zdůvodnila tím, že Ruské rozhlasové stanice šířili informace, které ohrožují národní bezpečnost, podporují válku, včetně násilí a krutosti. Dokonce zazněla i slova, že některé Ruské rozhlasové stanice šíří separatismus a to zvláště na jihovýchodě Ukrajiny.

Celý tento děj se ale odehrával i na opačné straně barikády – na Krymu. Když Rusové obsadili, následoval stejný proces, (pravda, bez nějakých urážek), ale následovala. Ruské rozhlasové stanice začali nahrazovat ty Ukrajinské.

Ukrajina ovšem nechce nechat nic náhodě a proto Národní bezpečnost a ochranná rada Ukrajiny, vyslala do „postižených“ ruských rozhlasových stanic, kontrolu, která má ověřit, zdali opravdu, docházelo k podněcování války a separatismu.

Vypadá to, že Ukrajina se do Ruska, hlavně tedy do ruských médií opřela pěkně zkrátka, ovšem i Ukrajinská media, prožívají zemětřesení. A to v incidentu, kdy Ukrajinští nacionalističtí poslanci, pod jménem Výboru na ochranu svobody tisku, spolu s několika svými „kamarády“, donutili ředitele tamní Ukrajinské televize, podepsat rezignaci. Podle nich byl prý málo proukrajinský. Následně tento čin schytal kritiku od skupiny, která se zabývá ochranou lidských práv a stejná skupina pak do čela televize dosadila nového ředitele. Když na tento incident, ale zareagovala Moskva, dostala od Ukrajiny „pěstí“.

Ukrajina Moskvě radí, aby si před kritikou zametli, nejdříve před svým vlastním práhem. Nějak takto:

Moskva, by si místo toho měla zaměřit růst příznaků fašismu, xenofobie a etnického násilí v Ruské federaci.

Celou událost sledoval a komentoval také zaměstnanec organizace OBSE, který konkrétně uvedl, že přerušit vysílání bez udání důvodu, dává důvod k obavám z cenzury a mimo jiné, zákaz vysílání Ruských stanic, stejně nic nevyřeší.

Zdroj: E-republika

Prosím ohodnoťte tento článek

Komentovat pomocí Facebooku

Komentářů

ZANECHAT ODPOVĚĎ